Memang aku x perasaan td.......


Kalut... Sampai Jalan Duta pukul 3.30 petang. Ade 3 form nak declare... Belek punyer belek, sekali satu form reject la pulak... Selalunyer sebelum kuar opis aku check dulu, tapi hari ni aku wat kebal n over confident. Sia-sia aje lah.... Kawtim... Esok baru declare...

Bukannyer ape, da la bnyak keje hari ni... Aku nak pergi beli stok makanan kucing. Lokasi, Seksyen 9, Shah Alam... Prennnnggggg!!!! Aku memecut x macam bese... Memang hari ni aku terkejar2. Seb baik la sempat sampai. Andaikata kedai tu da tutup la... Huh... Kebuluran la kucing2 kat umah tu... haha...

Dalam kekalutan di kedai Haiwanku itu... Tiba2.... Gedegang!!! Ceh, aku wat dunno je memula... Sekali tokeh kedai tu tnyer aku... "Motor U ka kaler merah?" Aku pandang muka tokeh tu...2 kali... heheh...;} Uik!!?? Baru aku ingat, mmg aku parking motor aku di tempat yang x sepatutnya... Apalagi, aku campak balik biskut2 tu kat rak. Bergegas aku keluar... Dari jauh aku terlihat, motor carik makan aku tu da terbaring. Masa nak angkat motor tu... "Err, sori2... Abang x perasan la dik. Abang tengok belakang xde kereta abang reverse la." Sambil menolong aku angkat motor. Aku belek2 motor aku... Emph... xde pape pon... Calar bilar yang ade mmg luka lame... haha... "Xde pape la bang, no hal pnyer. Lagipun motor ni memang dah compang camping" Dengan rileks aku jawab. "Eh, adik cek betol2... Xpe abang bayar" Katanya lagi sambil menghulur tangan ingin bersalaman. "Xpe bang, xpe... Ok je motor ni" aku menyambut salamannya dengan muka selamba aje.

Aku masuk balik kedai haiwan tadi. "Eh, U x kenal ka itu sapa?" Tokeh kedai tu tanyer aku. "Siapa?" Aku tanya balik. "Itu 'film star' kan? U xda kenal ka, Zamarul?" Aku pandang tokeh tu. "Hah, ye ke???" Aku keluar balik, usha kiri kanan. Sekali aku terpandang "Diana Rafar". "Hahahahaha~~~~" Aku gelak kat tokeh kedai tu. "Oh, U kenal jugak 'film star' melayu yek." Tokeh tu cume halakan kalkulator je kat aku. Total RM100. Ceh...;}

Tapi, memang saat2 klimaks tadi siyes, aku x perasan langsung mamat yang langgar motor aku tu En.Zamarul Hisyam. Siap salam plak tu lagi. Lagipon aku tengah terkejar2 nak balik umah petang tadi. Sebab suara guruh sudah kedengaran di langit. And, aku respect la kat tokeh kedai yang berbangsa Cina tu pun kenal gak ngan pelakon Melayu.

Moral of the story, untuk ingatan aku dan rakan2. Rileks je... "Kalau dengar guruh di langit air dalam tempayan dibuang jangan" *Xde kene mengena* Haha~~~ Actually, yang aku nak cakap ialah... walau nak cepat macamanapun, parkinglah di tempat yang sepatutnya kerana "Malang itu tidak berbau". Memang salah aku parking motor kat tengah jalan tu, sebab tu la aku kire kawtim aje ngan brader yang langgar motor aku...Heheh... Nasib beklah motor cabuk je, kalau superbike YAMAHA R1 yang terbaring tu..? Memang aku x kasi can pnyer... Muahaha....;D

Akhir kata... Sekian coretanku untuk hari ini.
Assalamualaikum...

Comments

RerameUngu said…
kehkehekeh,,,buleh je x pasan..tp bes ela tu kn..tgh rushing kot mentri lalu pon ke awek cun lalu pon bt derk je..hahahaha
Munix™ said…
haha... ak rasa baek paking cam ko la.. senang2 dpt jmpa film star hehe mana tau kot2 stu hari nnti datuk siti yg lnggar moto ak.. hoho... msti msuk paper, bgus2 pncinta kucin upanye.. kucin ni mlindungi kta dripd mhluk jin kan? hehe.
Zulfahmi Abidin said…
hahaha.sengal jer..pelik gile tak kn la ko tak rase muke dye tu familiar...??bhahaha
ngahhaha~~ape la bole x pasan~mesti hampa je dia.."orang x kenal aku ke?"dia bermonolog~haha