Dialog Ghaib!!!

Lokasi : Lot Persendirian
Situasi : Tegang
Watak-watak : A, N, H & B


Dialog :-

A : (Mindset) Iyearkh!!!! Bangun awal. Masuk opis awal. Setelkan kerja awal. Inisiatif, inisiatif, inisiatif >Noktah<

N : Hahaha!!! Apedaa... Rileks la beb, jangan fikir-fikir sangat.

H : Betul kata N tu, jangan fikir lagi. 'B S U R S U R B 4'

A : Arghhhhh!!! Aku nak berubah ke arah positif ni. Patutnya korang bagi sokongan.

N : Alahai, kalau tak siapkan kerja-kerja tu "on time" pun insentif dapat jugak!

H : Ha'ah, aku setuju sangat dengan kata-kata N tu. Lagipun, peranan kecik je... Siapa nak pandang.

A : Ah! Aku tak kira, aku tetap nak berubah walau orang lain tak nampak. Aku buat untuk diri aku sendiri. Korang jangan nak mengada-ngada. Kenalpasti, analisis, putuskan dan bertindak!

B : Woi! Woi! Korang bertelagah aku yang jadi mangsanya. Faham. Ikut je jalan yang A dah putuskan. Muktamad.


Sekian.

Pengenalan watak-watak :-

A = Akal
N = Nafsu
H = Hati
B = Badan

Dari Pena Penulis,
---YUSENZE---

Comments

ape2 jer said…
erkkk..mmg selalu jd mcm ni yg kesian mmg B hahaha
ISZA said…
yusenze <--- yang selalu ghaib :)
Miss... pernyataan anda benar (-_-")
Kanda Isza... bukan saje2 nak ghaib r.. tenet bikin dinda gundah gulana kerna sambungan yang menyesakkan dada... jiwa lebih parah.. aha
Mentaliti perlu diubah. Thats the point indeed...
rizputra7 said…
semua terletak pada N dan H..A kena kuatkan semangat dan kena belajar bagaimana untuk mengawal si N dan H....yg jadi mangsa B..kesian