Hidup Bloger-blogger - Pengilhaman Dari "Gathering" Shah Alam 2010

"Kronologi ilmiah dari paparan sejuta wajah yang memperlihatkan pelbagai watak mengilhamkan ideologi-ideologi di luar jangkauan akal. Terima kasih alam, terima kasih sekalian makhluk" - yusenze



Assalamualaikum..

Sumber Ilham

Pengilhaman adalah suatu proses yang memerlukan penumpuan dalam pemerhatian terhadap setiap perubahan seluas pandangan persekitaran. Bukan hanya dengan pengilhaman dari sumber alam malahan melalui jelingan halus ke lubuk-lubuk hati setiap insani. Renungan dari wajah ke wajah menerobos ke alam hati.Persekitaran yang seimbang dengan kemesraan terhadap setiap unsur alam bakal membuahkan suatu pengilhaman yang prolifik.



Penawar Duka

Kita bisa melihat senyum-senyum terukir di setiap wajah yang tampak jelas terpamer secara lahiriah. Namun, bisakah kita mempercayai setiap penzahiran itu adalah sebenar-benar penzahiran? Ekoran anak mata mengecil membesar memerhati panorama kelibat yang berkeliaran. Sinis senyuman dari bibir kering kala akal cuba mentafsir apakah sebenarnya yang tersirat di setiap hati-hati itu. Lagak seperti individu riang bermodalkan hilai tawa. Syukur! Masih wujud peluang menikmati indah dalam duka di lubuk hati.


Inspirasi Jiwa

Antonim dari setoran logikal seakan menggugat kesungguhan mengharungi detik-detik yang bakal ditempuh. Pertemuan di talian bersempadan hanya mampu mengundang kelegaan yang bersifat sementara. Realiti pertembungan dari mata ke mata hanya mampu memberi taksiran umum. Tetapi dari situasi getir, keegoan segera mengalih tanggapan itu kepada sebentuk permata indah. Kesan-kesan parut ditutup dengan palsu kesinisan sebalik senyuman. Inspirasi menjelma dengan perkongsian pengalaman ditokok tambah dengan ideologi dari jiwa-jiwa yang akur bertoleransi walaupun tanpa rela. Antonim!


Pembentukan dan Penghasilan

Jumlah perolehan ilmiah disebarkan dengan ketekunan yang meyakinkan. Pembentukan generasi baru beretika bakal dilahirkan. Penerus generasi! Mungkin juga penyimpan kemahsyuran aset-aset klasik yang tegar dengan suara hati. Penghasilan adalah mengikut imaginasi yang masuk melalui pendengaran dan terbit menerusi akal dizahirkan dengan kemampuan fizikaliti munasabah. Terima kasih persekitaran yang mesra alam ini. Amat membantu membangkitkan rasa teruja yang semakin berkubur.

Sekian.

p/s : Baca dengan sorotan mata penuh keserasian pancaindera naluri yang bersekedudukan dengan kewarasan tafsiran akal. Belum kesampaian bersua MARIO & EJUM.



Kredit kepada : Mohd Syahirul Azfar dan Faridzul Asyraf

Dari Pena Penulis,

Comments

Mario said…
yela yela...lps raya nnt jumpa le...tapi still sebarang alat perakan diharamkan...keh3...aku pemalu dan nak terus jd camni...nnt aku jadi susah nak ngarut2 kat blog...haha
uhukkkkk!!! kata2 anda terbaik lah yus~ :)
Chaon Cornerz said…
sy nampak ade typo la awk.. betolkan cepat.. hakhak.. aku ingat pesan rio nie.. kalo die tak datang juga kite g serang melaka weh..
ISZA said…
p/s : Baca dengan sorotan mata penuh keserasian pancaindera naluri yang (bersekedudukan???? - taknaklah.. bahaya.. ) dengan kewarasan tafsiran akal. Belum kesampaian bersua MARIO & EJUM.

jangan marah arrr...

opss.. lupa.. dah tua rupanya adik kakak nie..
ekekeke...
Anonymous said…
dtg gombak weih..haha
azizan4444 said…
aku nak share yg hepi2 je..kalau yang sedih harap dijauhkan.memang terbaik la gath kli ni..mcm2 aksi ada..hahaha

ps: kita klu xley tunaikan janji jgn berjanji
psa; klu berckp jgn menipu.lbh 3 kali org x percaya dah..
pss; saya gelak bila saya baca ps dan pss saya.hahahaa
Unknown said…
gambar bintang tu aku BENCIII!!!


huaaaaaaaaaa
cett.. hahha.. jom r weh.. lepak2 di pangkin.. jijan ngidam sgt2 tu.. kekekek
hi achu.. saya rindu bieha.. kem salam kat dia yek.. hehhe..
aku da betolkan en.chaon.. hahha..

betol2.. aku sokong ingatan ko chaon.. hahhahhah...

xpe2 kita sorok dlm underwear kamera dslr kite.. hahahahh..
aloh kak.. mana tua lagi..
masih mentah.. hehhe..
bnyak lagi nak blaja ngan akak pasal rahsia2 wanita.. hahhhah..
ces ejum.. org jb pon sanggup turun s.alam weh.. hahha..
ala, lepak MZ xbest r weh.. lepak maple kat umah jijan lagi syok.. tv pon itam putih.. hahha..
jan, aku share yg hepi2 je nih.. cuma ayat je sedey2.. hahha..

seram lak aku baca ps, pss ko tu weh.. kita patut sahut seruan chaon tu.. hahha..
err ery, gambar bintang tu cantek sgt2 kn? kn? hahha..

aku asik terbayang2 je gambar bintang tu.. kenape erk!!?? hahhah..
Anonymous said…
pergh..sebenarynya aku xperasan nama aku disebut dalam entry ni.hahaha..insyAllah.kita akan bersua jua satu hari nanti..lepas raya..amacam?..xpon raya kat segamat..haha
Unknown said…
hahaha....hayukk,rio kena tunaikan janji....
APi said…
giler berbeza dari segi realiti dan alam maya..
terbaek wok..
thumbs up..
diden said…
ak tringin sgt nk g.. tp ak ni pemalu la huhu..

tk dptla ak nk mgrut kt blog pasni huhu
ejum, kasi r no phone.. kot2 aku rajin nak jln2 segamat.. hahha..
nnt sng r nak roger2..
Cik jari, hahha.. tu r.. susah tol nak jupe en.mario nih.. nak kene ugut..
APi, giler skema je entri.. tapi kat luar betol2 giler.. hahha..
Aloh diden.. da lama plan nak jupe nih.. bilanyer??

aku pon da x sabar nak dibelanja kopi putih oleh diden.. hahha..
suka gler tgk gmb bintang tu.. ah rindu korg sume.. hehe
syahirul said…
thanx 4 credit :"> pasni lepak agi :">
rutikeben said…
encem nye jijan dengan yus :wub:
Rindu kamu jugak la nisa.. hahha..
Syah.. u're welcome.. hahha..
ingat jnji2 kita weh..
ruti, ade je ko skodeng ek?? hahha..
bila nak mai sini minum2 kopi?? kitorang dalama ngidam nak jupa ko nih.. (ngan mario jgk) wkakaka..