#FindAisyah Aisyah Disatukan Dengan Ibu

GEORGE TOWN: Ibu kepada seorang kanak-kanak tiga tahun yang ditemui di Pulau Pinang selepas dilaporkan hilang di Rawang, Selangor, telah disoal siasat oleh polis Pulau Pinang. Berita kehilangan Aisyah telah tersebar dengan luas di kebanyakan laman sosial seperti Facebook dan Twitter dengan pelbagai spekulasi umum. 

Arbaiyah Md Zin muncul dari stesen Sungai Nibong dengan anak perempuannya, Wan Aisyah Exzam, pada kira-kira 06:40 selepas hampir dua jam dengan pegawai polis. Mereka bersama dengan seorang lelaki, dipercayai bekas suaminya.

Arbaiyah enggan bercakap kepada pemberita tetapi lelaki itu mengucapkan terima kasih kepada pihak polis untuk mendapatkan bantuan mereka dalam mencari kanak-kanak. Beliau juga berkata bahawa mereka telah membeli pakaian Raya baru untuk gadis itu.

Terdahulu, seorang wanita menghantar Wan Aisyah ke stesen pada kira-kira pukul 11.30 pagi. Dia memberitahu polis anaknya telah membawa gadis itu ke rumahnya di Teluk Kumbar pada kira-kira 5.00 pagi, Isnin.

Beliau berkata, anaknya memberitahu beliau untuk menghantar gadis itu ke balai polis yang terdekat. Dia telah hilang selepas kejadian itu.

Ketua Polis Daerah Gombak ACP Abdul Rahim Abdullah berkata, Arbaiyah didakwa bertemu penculik melalui Facebook pada bulan Mei dan memulakan hubungan dengan dia, dan juga mula merancang perkahwinan bersama-sama.

Walaupun hanya mengetahui lelaki itu selama beberapa minggu, Arbaiyah, seorang guru matematik dalam 30-an lewat beliau, meninggalkan anaknya dalam jagaan lelaki itu pada 30 Julai, kerana beliau telah memberitahu bahawa dia ingin memperkenalkan Aisyah kepada adiknya. #FindAisyah

Comments