Logik + Akal = LogiKal

Assalamualaikum

Sesi dialog yang melibatkan seorang hakim dan seorang pesalah yang telah disabitkan kesalahannya kerana membunuh.

Situasi : Suram suam-suam kuku
Lokasi : Mahkamah
Perkara : Logikal atau Tipikal


Dialog:-

Hakim : Setelah mengambil kira keputusan sebulat suara oleh para juri, anda disabitkan kesalahan membunuh dengan niat. Oleh yang demikian, mahkamah memutuskan bahawa anda dijatuhkan hukuman bunuh. Kerana sudah menjadi resam bahawa setiap yang membunuh itu harus dibunuh.

Pesalah : Baiklah, saya terima keputusan berkenaan dengan hati yang terbuka. Tetapi bolehkah saya mengemukakan satu soalan?

Hakim : Baiklah, silakan!

Pesalah : Soalan saya adalah, apakah orang yang akan menjalankan hukuman bunuh ke atas saya juga akan dihukum bunuh kerana sudah semestinya beliau membunuh saya dengan niat?

------------------------------------------------------------------???

Sekian.

Dari Pena Penulis,
---YUSENZE---

Comments

ISZA said…
ni tak ada logika ni..
meh ler tolongg akak ni dik.. pening oiii.. berpinar2 jer biji mata..
RerameUngu said…
hahahaha..sengal tol..
ojetneo said…
dia buat sebab dia disuruh oleh hakim tu....9bertindak mengikut arahan)