Apa Yang Ku Rasa Tentang Blog Ini...

Assalamualaikum...

Salam perkenalan buat pembaca yang pertama kali menerjah masuk ke ruangan celoteh karutan saya ini. Persoalan demi persoalan muncul di ruangan minda tentang kewujudan blog ini. Keghairahan untuk menulis nampaknya semakin pudar dan kian kehausan. Mengapa perkara sebegini melanda diri saya agaknya? Adakah perkara yang sama melanda penulis-penulis blog yang lain?


Saya tidak pasti akan motif sebenar kewujudan blog ini sebenarnya. Perkara asas yang saya tanamkan dalam sanubari semasa mula-mula menulis di ruang maya ini adalah untuk mencurah idea sepintas lalu tanpa merenung buruk baik dalam setiap penulisan saya. Kadang-kadang terfikir juga, adakah bahan yang saya terbitkan ini memberi faedah kepada pembaca yang sudi singgah "membaca" dan bukan hanya memberi efek trafik semata-mata.

Persoalan berkaitan adalah, sejauh mana agaknya perkongsian coretan saya ini dapat diterima umum. Idea yang saya cuba curahkan di ruangan ini adakalanya berada di tampuk kebuntuan. Oleh sebab itu, tahap konsisten untuk mengemaskini isi kandungannya tampak tidak teratur dengan sempurna. Dari perspektif saya, pembabitan seseorang itu dalam dunia penulisan maya bermediumkan blog ini boleh dilihat dari pelbagai perspektif ketara dan nyata.

1. Menjana pendapatan sampingan secara serius
2. Menulis perihal peribadi secara santai
3. Perkongsian bahan berbentuk ilmiah
4. Penyebaran berita-berita ekslusif
5. Merekodkan idea dan bakat dalam arena penulisan
6. Berkongsi pautan tentang pelbagai aplikasi (muat-turun dll.)

Dari perspektif pandangan di atas, naluri ini kurang pasti di mana kedudukan saya sebenarnya. Yang saya pasti, persoalan ini bermain di kotak fikiran anda juga. hahha..

Sekian.

Saya rasa blog saya ini agak lembab nak loading kot.. kui2.. [TIMBANG BLOG]

Dari Pena Penulis,

Comments

~~su manje~~~ said…
laju la dengan server yg su manje guna nie...tak tau la org lain...slow ke atau laju nk lood blog bro yus nie
APi said…
aku no 5 tu kot..
tengah berusaha no 1 lak..^^
remy ishak said…
semua oke dah..tp slack kui2 tu hahahaha...


kawe jenih...

7. tiada di atas

hahaha
Kech Hidayah said…
aku sama dengan remy ishak la...hahaha...aku lebih kepada no 2 la...aku tak pandai nak share info..tapi walaupun share kisah peribadi aku tetap nak paksa korg semua baca.kalau tak bace aku siku sorang2!hahahaha
Saya said…
kurangkan berat blog anda tp jgn kurangkan berat badan anda janji dgn saya ye? ekeke ;)
Unknown said…
blog eqa blog rojak..adun kan jer ke lima2 point tersebut :p
yusenze said…
Su, tenet su laju so load pape page pon laju la.. hahha..
yusenze said…
Api, aku ntah la nak masuk kategori mana.. confusion, confusion.. hahha..
yusenze said…
Jae, kui2 tu maknonyo kawe kebosanan serto beraso lawok ngan fakta sendiri.. kui2..
yusenze said…
Kech, aku suka cara penulisan ko yang santai tapi masih dalam kriteria menjada adap2 dlm penulisan.. (kot)

Idea gila2 yang diadun dengan sindiran semasa sebenarnya masih boleh dikategorikan sebagai entri bermaklumat.. hahha..
yusenze said…
Cik, sape kurus? sape? sape?? meh habaq mai kat aku sat.. hahha..

ciskek ko cik B, aku athletic la.. kui2..
yusenze said…
Eqa, sama la kita.. buat ramuan sendiri.. hahhahha..

adun semua sekali.. >__<
Eyka said…
blog awk seng load la..widget pon xserabut sgt macm blog eyka..keep work okei!! :)
RerameUngu said…
kekadang jek slow loading..bila line tenet lembab nak mamp...heheh
yusenze said…
eyka,hari baru sy setuju ngan pndapt awak.. hahha..

da kuruskan blog.. keh2..
yusenze said…
blog i da diet la.. hahha..
widget da kurang, templat pon paling simple.. ;)