Teman Tapi Mesra - Blogger Type #2

"Berkejaran si anak kecil mengelilingi penjual aiskrim. Bukan sebab hendak berebutkan loceng, tapi sudah pasti aiskrim 2 kupang yang mampu membuatkan sesiapa saja mengerlingnya melelehkan air liur kegersangan. Musim Ramadhan begini, budak-budak bawahan umur bukan tahu nak sorok-sorok sifat kepinginan mereka. Yang sengsara tentunya makhluk dewasa yang lemah tahap keimanannya." - yusenze


Assalamualaikum...

Adakah anda merasai keseronokan berblogging? Mungkin ada yang menjawab dengan penuh keghairahan "IYA SAYA", dan mungkin juga ada yang hanya berdehum sendirian. Istilah teman ini terlalu luas untuk digambarkan dengan kata-kata. Ada yang bersifat mesra dan ada juga yang hangat-hangat tahi ayam. Namun teman yang hangat-hangat tahi ayam itu masih lagi digelar teman.

Sepanjang pengalaman saya dalam dunia blog ini (setahun jagung), pelbagai rencah dan kerenah blogger telah saya jumpa. Antara nama besar yang mula-mula saya kenali adalah En.Mario yang tidak jemu-jemu me'renovate' pangkinnya. Persoalannya, bila nak siap?? hahha.. Tapi yang best tentang beliau adalah sifat manjanya melayan kerenah teman-teman lain yang nakal. Pengisian santai di setiap penulisannya. Seorang pakar SEO. Kepada sesiapa yang ingin belajar selok-belok SEO @ SEM boleh mengikuti tutorial di blog beliau atau bertanyakan terus di "shoutmix". Kalau nak bersemuka, jangan harap. hahha.. Tiada akaun Facebook namun tetap teman tapi mesra di blog. Seorang yang suka berahsia.

En.Azizan Kadir. Antara nama gah yang menjadi salah seorang teman. Bukan teman tapi mesra, malahan teman mesra sama ada di dunia maya mahupun di alam realiti. Kebetulan antara kami, suka mengkritik himpunan pemain bola sepak antarabangsa. Konon-konon kami adalah pengurus yang lebih berkaliber dan cemerlang. hahha.. Perwatakan di blog adalah lebih sopan jika dibandingkan dengan personaliti di luar. Mesra alam, sukakan sukan bowling dan futsal. Tidak lokek berkongsi ilmu berblogging dengan penuh etika. Setiap artikel dari hasil penulisannya mengandungi pelbagai tips berguna dan sindiran sinis yang membina. Syabas dan terima kasih.

Si oren berambut panjang. En.Chaon Zonda. Zonda?? Apa itu Zonda? Sila minta keterangan lanjut dari beliau. Teman yang ala-ala manja di blog mahupun Facebook. Kini mula bergiat aktif dengan laman sosial Twitter pula. Jika beliau masuk membuat kecoh di twitter, alamatnya saya terpaksa mengundur diri. Semua awek akan tertumpu pada kata-kata manjanya. Saya umpama tidak wujud lagi. ekekek.. Setiap dari entri beliau juga saya minati kerana susunan ayatnya bisa menggodam di kalbu sehingga menusuk ke sanubari. Di luar, beliau adalah seorang yang agak malu-malu kucing (konon).

Cukuplah saya berceloteh tentang teman tapi mesra edisi ke-2 ini. Nanti ada idea lain saya akan ceritakan lagi tentang kisah saya dan teman tapi mesra. Untuk rujukan edisi pertama, sila klik (Teman Maya) untuk pautan ke entri yang lalu. Baca, hayati dan fahami. Sekian.

p/s : Tiada idea nak "update". Edisi karutan mengisi ruang penulisan. Semakin panjang nanti semakin mengarut. Teman-teman yang lain, sila tunggu kisah anda bakal dipaparkan.

Dari Pena Penulis,

Comments

azizan4444 said…
1 lg yg ko terlupa psl en mario.diepakar seo..siap yg nak blaja tips bole ke blog die..sje nk share cni..kot2 org ramai xtaw lg..


lg 1, bila la agknye dpt berjmpa die dgn..da lama mengidam nk jmpa die nih..hehee
mario said…
ko tak puji penulisan aku ke weh...wakaka

errr...rahsia?mana de...ekeke
azizan4444 said…
eh aku lupe, gmbr tu mcm aku pernah tgk je.hahahaa
mario said…
cesss...jijan pes...

caittt...kan aku dah kata...yg terer2 jgn baca...wakaka
apsal gmbr tu ada love2...wakaka
aku dah edit weh.. rio.. aku da puji2 tu.. hahha..
Jan, aku masih tertanye2.. angkara siapa yg melukisnya tu... aku syak chaon dah.. hahha..
mario said…
haha,,,lepas ni aku harap ramaila yg akan tanya aku...bolela aku kelentong lagi...wakaka
azizan4444 said…
aku syak die jgk..suka melaukis..dkt dinding summit artu aku tgk die duk mlkis. tp yg aku heran.nape mario pling kecik?konpius aku..
mario said…
aku tu tmbh kemudian ke...pling kecik sbb plg comel kot...wakaka
mario said…
gambar tu mcm jijan love yus je...haha
aku dari dulu da suspek.. chaon suke buat superimpose punya gambar.. ni aku saje letak, nak tngok dia ngaku ke idak.. hahha..
Anonymous said…
aku xde ke weih org pahang?.hahaha
Aloh.. Ejum.. next episode aku masuk ko weh.. ni dah kategori ngarut.. aku xde idea sgt.. ekekek..
Anonymous said…
haha..xda hal lar..heheh :)
ape2 jer said…
fuyooo apsal aku x de keh4
Unknown said…
begitulah output dari dunia blog...KAWAN...
Chaon Cornerz said…
hahha.. patut la ko nak undur diri tadi.. perli aku tue.. caisss... TQ weh.. terharu.. hakhak..

ERm Zonda tue kan..? aku nak letak zone kat muka buku tue tapi dorang tak bagi.. last2 lekat name zonda.. hahha.. al-kisah..
Chaon Cornerz said…
eh.. ade 6 hit link aku.. Thanks bro.. hehhe..
Kech Hidayah said…
fewwiitt ada love2 la kat tengah2 jijan ngan yus..tapi nape macam nama chaon ngan yus share gambar yang same?hahaha..halimunan ke?mario memang kecik camtu eh?aku lagi kecik ke mario lagi kecik?cepat jawab! hahaha
RerameUngu said…
heehehe...gooodd...

jadi gak karutan u..hehehe
bler diteliti dlm lukisan tu, aku dpt kesimpulannya, si yus ng si jijan kawen, pstu dpt anak bernama chaon & mario.. aduhai.. kelain plk aku pkirkn.. aku m.maap time raya per1 la k.. hehehe
Mario said…
tiba2 rasa nak setuju ngan komen nisa...jijan ngan yus kawin...wakaka
Unknown said…
jan love yus

erk?

hahahhaa

memang korang dlm blog je sopan, kat luar,masyaAllah. hahahaha!

eleh chaon
malu2 kucing bole blah =P
LadyBird said…
nk jd kawan jugak :P
Anda sgt betol la Miro.. hahha..
Alamak Miss.. nnt aku selit nama ko pulak.. lupa lak teman mesra bernama miss... ekekek
Chaon, xkan 6 hits je kot.. hahha..
Lepas ni backlink aku bebnyak.. ekekke..
Kechik.. ko jgn nak buat tanggapan yg bkn2.. hoh!! :P jeles..
Rerama, tu la pasal.. menjadi jgk karutan i nih.. hahha..
Nisa, giler jauh imaginasi ko.. hahha.. ade ke kawin ngan jijan.. kene sambar petir aku kang.. hahhahhah..
Ery, kitorang mmg dlm kategori sopan la sepanjang masa.. hehhe..
mesti ko jeles kn? kn? kn? hahha..
LadyBird.. dialu-alukan untuk menjadi teman.. kitorang seme mesra alam.. x memilih kwn pon.. :)
Neyra Shazeyra said…
nama i mana! *majuk* hahaha